We hadden ook extra aandacht voor de werk- en zithouding !
In de stemkoffer zaten heel wat leuke spulletjes : vergrootglazen, verrekijkers, verschillende soorten brillen, spiegels ... De kleuters experimenteerden volop !
Op een spiegel een tekening met gekleurde scheerschuim maken en er een afdruk van nemen.
Klasdoorbrekend werken met K23 A B en D
Uitwisseling K3-1ste leerjaar
Bij de activiteit "Topologie" moesten we heel goed kijken en goed op de details letten !
Op het schoolfeest kon je in onze klas brillen ontwerpen en/of versieren !
Hier kwamen heel wat kleuters op af. Ook mama en papa staken een handje toe !
Het thema tijdens de schrijfdans was : "de zee". We bootsten de zee en de golven grofmotorisch en fijnmotorisch na.
We hadden ook extra aandacht voor een goed zit, - luister- en werkhouding :
We leerden de beertjes beter kennen : Wat moeten we doen bij een probleem of opdracht ?
Klaspop Siska kwam dit even demonstreren, ze wou een puzzel maken, dit lukte maar niet !
1° Wat moet klaspop Siska doen ? Een puzzel maken
2° Hoe moet ze dit doen ? Eerst de hoeken en de randen
3° Klaspop Siska maakt de puzzel en ...
4° ... controleert of de puzzel juist gemaakt werd
De juf maakte stiekem foto's van een verkeerde zithouding, tijdens een kringgesprek werden die dan bekeken en besproken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten