dinsdag 3 april 2018

Thema "Ik fiets !"

Na de wielerwedstrijd Kuurne-Brussel-Kuurne besloten we om in de klas rond het thema "Ik fiets" te werken. Het werd alweer een boeiende week !




Waarnemen van de fiets





Op bezoek bij de fietsenhersteller



 



 




 Vrij tekenen "Hoe ziet mij fiets eruit ? " + overschilderen met ecoline
 

 


 


Met "Hamertje Tik" een fiets maken

Een spelletje rond snelheid spelen
 


Fiets maken met steekparels aan de hand van een bouwkaart


 Themawoorden stempelen

Welke fiets hoort bij wie ?


 Samengestelde woorden zoeken bv : hand + schoen = handschoen
 
Themamemorie spelen
Nina showt haar wielertrui

De toren van Pisa



Themawoorden splitsen in lettergrepen en in de juiste kring gaan staan

 Lichaamsmuziek maken aan de hand van picto's
 




Rekenhandelingen : vermeerderen met 1, 1-1 relatie toepassen, begrippen rond rangorde, groepjes maken van bv. 3 blokjes...







Waardemoment : "Boos zijn om je beperkingen" + vrij erover tekenen
 
Wat deden we nog ?
Prentkijken : Verschillende fietsen - Lied "Mijn nieuwe fiets" - Ochtendaerobic met mevrouw De Pauw - Knijpkaarten : Zoek dezelfde fiets, dezelfde beginletter, hetzelfde woord - Taalspelletje : Hoeveel woorden hoor ik in de zin ? Welk woord is het langst ? - Bekijken van een wielerfragment uit de wielerwedstrijd K-BR.-K  -  Schooltv : Hoe wordt een fiets gemaakt ? Hoe werkt een fietsketting ? Waaraan moet een fiets voldoen om veilig te zijn ? Verhaal met prentenboek "Ik fiets" - Versje "Mijn fiets heeft 2 wielen en een stuur"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten